Pedagog i psycholog SP2

 Harmonogram pracy specjalistów rok szk. 2022/23

 

 

IMIĘ I NAZWISKO

 

PONIEDZIAŁEK

 

WTOREK

 

ŚRODA

 

CZWARTEK

 

PIĄTEK

Pedagog,

Doradca zawodowy

EWA

KŁOCZKO

11.30-13.30

7.50-8.50

10.30-13.30

09.00-13.30

9.45-13.30

8.45-13.30

Psycholog

URSZULA RYTWIŃSKA

08.00-12.00

08.00-14.00

12.00-15.00

09.00-16.00

08.00-11.00

Pedagog specjalny

ALICJA JACEWICZ

09.30-15.00

12.00-16.00

09.00-13.30

08.30-12.30

09.00-12.00

 

 

ZDROWIE PSYCHICZNERzecznik Praw Pacjenta postanowił odpowiedzieć na sygnały wpływające od nastoletnich pacjentów oddziałów psychiatrii i opracować poradnik dotyczący zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży, rodziców i opiekunów. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z materiałami zamieszczonymi na stronie internetowej: https://liblink.pl/xGiSmZxkjY

 

 

 Drogi Rodzicu, czy wiesz, co Twoje dziecko robi w Internecie i z jakimi problematycznymi treściami może spotkać się, np. na youtube?

Zachęcamy do zapoznania się z wynikami badań. TUTAJ

 

 

 

Screenshot 20220913-203733 Samsung Internet

 
  Pomoc dzieciom i młodzieży przeżywającym kłopoty i trudności, spowodowane m.in. skutkami izolacji rówieśniczej podczas epidemii COVID-19 oraz zapewnić im adekwatne wsparcie psychologiczne.
Od 6 września działa całodobowa, bezpłatna, ogólnopolska infolinia dla dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów. Pod numerem telefonu 800 12 12 12. dzieci i młodzież, ale także rodzice, nauczyciele i pedagodzy będą mogli uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników.

 

Aby skorzystać z pomocy wystarczy zadzwonić na infolinię, gdzie profesjonalni konsultanci odpowiedzą na wszystkie pytania, doradzą, co można zrobić w danej sytuacji. Rozmówcy nie muszą się przedstawiać, mają zapewnioną dyskrecję i anonimowość.

 

 

 

 

 

wirtualny swiat

 

jak chronić dziecko przed zagrożeniami cyfrowego świata? Zapraszamy do zapoznania się z broszurą opracowaną przez Fundację Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii "Dzieci w wirtualnej sieci"  >>>>>>>>

 

 

 

 

 


Dzieci z zaburzeniami psychotycznymi i lękowymi, z depresją i ADHD, z autyzmem i Zespołem Aspergera, z zaburzeniami odżywiania i z problemem tików. Czy je znamy? Czy rozumiemy ich trudności? Czy chcemy i potrafimy im pomóc? - informator
>>>>>>>>one

 

 

Rola pracowników oświaty w promocji zdrowia psychicznego i w zapobieganiom zachowaniom autodestrukcyjnym u młodzieży >>>>>>>>

 

 

cdn0-vox-cdn-com-500x281

Zachęcamy do zapoznania się z prezentacją pt.: "Nie ma złych emocji" >>>>>>>>>

 

 

 

 

 

 

Harmonogram pracy specjalistów w SP2- rok szkolny 2021/2022

  

SPECJALISTA

IMIĘ I NAZWISKO

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

 

doradca zawodowy

pedagog

realizator Szkoły dla Rodziców

KŁOCZKO EWA

8.30-11.30

-

9.00-12.00

9.30-14.30

-

psycholog

terapeuta Integracji Sensorycznej

pedagog specjalny

terapeuta pedagogiczny

realizator Szkoły dla Rodziców

OKRĄGŁA JOANNA

13.00-15.00

8.00-10.00

12.00-15.00

8.00-10.00

13.00-15.00

pedagog

pedagog specjalny

POPŁAWSKA ANETA

11.00-14.30

8.00-8.45

9.40-14.30

8.00-8.45

9.40-14.30

11.00-14.30

8.00- 8.45

9.40-13.15

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Prace uczestników szkolnej akcji

 "NUDA – NIE, DZIĘKUJĘ!

MÓJ SPOSÓB NA SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU”

  • Hanna Łucja Drejer z klasy 6b

KWARANTANNA

Kwarantanna dni pierwsze - 
zaczynam pisać wiersze. 
Izolacji dzień dwudziesty - 
on-line mamy lekcje i testy. 
Koronaferie dni pięćdziesiąte -  
straciłam urodziny dwunaste , nie dziesiąte. 
Wirus ziemią już trzy miesiące włada , 
czekam aż w końcu będę rada ,  
będę cieszyć się wielce  
czytając w szkolnej bibliotece  
lub siedząc na lekcji z uczniami  
mówiąc : "końmi , nie koniami !" 
Zbyt szybko dni te upływają ,  
przynajmniej takie wrażenie sprawiają. 
Lecz pozwólcie podzielę się sugestią , 
że nie tylko moją kwestią  
jest ratowanie naszego kraju,  
nawet w takim dziwnym maju.
Już łączę początek z końcem :
Nie wychodźcie z domu , nawet jeśli świeci słońce !

 

  • Paweł Sienkiewicz oraz Piotr Sienkiewicz.z klasy 5c

W MOIM DOMU

 

W moim domu w środku wsi nikt się już nie boi.

 

Wszyscy razem cieszą się i bawią się do woli:

 

ganiają się z psami i jeżdżą rowerami.

 

Gotują obiady, kolacje, śniadania,

 

w domu rządzi wesoła brygada.

 

Gramy w warcaby, scrabble, chińczyka.

 

Gdy komuś się nudzi, idzie i czyta.

 

U nas w domu nigdy nudy nie ma,

 

zawsze coś robimy, pomagamy komu trzeba.

 

W moim lesie na spacerze,

 

\zawsze spotkam jakieś zwierzę.

 

Czy to sarna czy to lis, nie wiem, co zobaczę dziś.

 

Wirus nie jest straszny nam,

 

gdy do zrobienia tak dużo mam.

  • Prace Basi Niewiadomskiej, kl.4a 

Basia Niewiadomska klasa 4a - 1.jpgBasia Niewiadomska klasa 4a -2.jpgBasia Niewiadomska klasa 4a -3.jpgBasia Niewiadomska klasa 4a - 4.jpgBasia Niewiadomska klasa 4a - 5.jpg

 
  • Piosenki dla dzieci, młodzieży i rodziców, które być może wywołają uśmiech i pozytywną energię.
 
 
 

 

 

 Wsparcie w radzeniu sobie z trudnym stanem psychicznym związanym z epidemią koronawirusa w Polsce można otrzymać telefonicznie lub online.

Rodzice
116123 - Telefon Zaufania dla Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym. Poradnia działa od poniedziałku do piątku od 14.00 do 22.00.

 

511 – 138 – 642 - pod tym numerem wsparcia psychologicznego udziela specjalista z Miejski Ośrodka Pomocy Rodzinie w Suwałkach. W dni powszednie w godz. 15.00-19.00, a w soboty, niedziele i święta w godz. 7.30-19.00.

 

800 70 22 22 -  Centrum Wsparcia dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego ,telefon czynny całą dobę. 
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

888-960-980 -  Fundacja Vis Salutis uruchomiła psychologiczną pomoc telefoniczną, codziennie w godzinach 10:00-18:00 dyżuruje psycholog i psychoterapeuta.

 

Fachową pomoc w formie online można otrzymać  wchodząc na link  - https://www.psychologowie-dla-spoleczenstwa.pl/kontakt 
( zazwyczaj trzy spotkania).

 

 
Uczniowie
 Drogi uczniu jeśli masz problem i szukasz osoby, do której możesz się z nim zwrócić? Czujesz się samotny, potrzebujesz wsparcia i rozmowy z życzliwą osobą? Zadzwoń lub napisz wiadomość.

 

116 111 - Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, czynny całą dobę, link 

800 12 12 12 -  Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka, czynny od poniedziałku do piątku od 10.00 do 15.00.

 

800 080 222 - całodobowy telefon Fundacji ITAKa. Pod podanym numerem pomocy mogą również szukać rodzice i nauczyciele.

 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  -  pedagodzy szkolni.

 

Nigdy nie dzwoń dla zabawy.

 

  

Zdalne konsultacje pedagogiczne

W związku z nadzwyczajną sytuacją, jaką jest szerzenie się koronawirusa i zamknięcie szkół, proponuję wszystkim rodzicom i uczniom zdalne konsultacje pedagogiczne za pomocą komunikatora na e-dzienniku.

Problemy z opanowaniem własnych emocji wobec myśli o zagrożeniu, tęsknota za znajomymi i dotychczasowym życiem...Jak sobie z tym poradzić?

Jeżeli potrzebujecie wsparcia proszę o kontakt - pedagog szkolny Maria Lebiediew –Betiuk

https://pedagogika-specjalna.edu.pl/terapia-pedagogiczna/relaksacja-dla-dzieci-mlodziezy/

 

Zachęcam rodziców do  zapoznania się z pomysłami zabaw z dziećmi w domu. Pod podanym likiem znajdziecie Państwo 100 propozycji, co można robić  wspólnie z  pociechami w domu podczas izolacji.

https://dziennikbaltycki.pl/100-pomyslow-na-zabawy-z-dziecmi-w-domu-co-robic-z-dziecmi-w-czasie-izolacji-kwarantanna-z-maluchami-poszukaj-pomyslu-dla/ar/c11-14871653

 Film edukacyjny wyjaśniający pojęcia związane z koronawirusem

Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie?  Jak rozmawiać o obowiązkowej izolacji?   Informacje ułatwiające odpowiedzi na te pytania rodzice znajdą odwiedzając stronę "dziecięca psychologia". Na szczególną uwagę zasługuje bajka terapeutyczna  "Jeżyk Bartek zostaje w domu".  Na stronie znajdują się również inne bajki oraz porady z zakresu psychologii, psychoterapii i materiały do rozmów o trudnych emocjach.
 

  

logo szkola dla rodzicowZapraszamy do zapoznania się z ofertą zajęć dla rodziców pn. „SZKOŁA DLA RODZICÓW” proponowanych przez szkolnego psychologa i pedagoga. Szczegóły w ulotce.

 

Rodzicu! Jeżeli masz problemy ze swoim dzieckiem i nie jesteś w stanie sam z nimi poradzić, skontaktuj się z nami już dziś:

 

Ewa Kłoczko - pedagog

 

Joanna Okrągła - psycholog

 

ul. Kościuszki 126, 16 - 400 Suwałki

 

tel. 87-566-20-40, wew. 14

 

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

10 RAD DLA RODZICÓW

dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci.

1. Odkrywaj Internet razem z dzieckiem.
Bądź pierwszą osobą, która zapozna dziecko z Internetem. Odkrywajcie wspólnie jego zasoby. Spróbujcie znaleźć strony, które mogą zainteresować Wasze pociechy, a następnie zróbcie listę przyjaznych im stron Jeśli Wasze dziecko sprawniej niż Wy porusza się po Sieci, nie zrażajcie się – poproście, by było Waszym przewodnikiem po wirtualnym świecie.

2. Naucz dziecko podstawowych zasad bezpieczeństwa w Internecie.
Uczul dziecko na niebezpieczeństwa związane z nawiązywaniem nowych znajomości w Internecie. Podkreśl, że nie można ufać osobom poznanym w Sieci, ani też wierzyć we wszystko co o sobie mówią. Ostrzeż dziecko przed ludźmi, którzy mogą chcieć zrobić im krzywdę. Rozmawiaj z dzieckiem o zagrożeniach czyhających w Internecie i sposobach ich unikania.

3. Rozmawiaj z dziećmi o ryzyku umawiania się na spotkania z osobami poznanymi w Sieci.
Dorośli powinni zrozumieć, że dzięki Internetowi dzieci mogą nawiązywać przyjaźnie. Jednakże spotykanie się z nieznajomymi poznanymi w Sieci może okazać się bardzo niebezpieczne. Dzieci muszą mieć świadomość, że mogą spotykać się z nieznajomymi wyłącznie po uzyskanej zgodzie rodziców i zawsze w towarzystwie dorosłych lub przyjaciół.

4. Naucz swoje dziecko ostrożności przy podawaniu swoich prywatnych danych.
Dostęp do wielu stron internetowych przeznaczonych dla najmłodszych wymaga podania prywatnych danych. Ważne jest, aby dziecko wiedziało, że podając takie informacje, zawsze musi zapytać o zgodę swoich rodziców. Dziecko powinno zdawać sobie sprawę z niebezpieczeństw, jakie może przynieść podanie swoich danych osobowych. Ustal z nim, żeby nigdy nie podawało przypadkowym osobom swojego imienia, nazwiska, adresu i numeru telefonu.

5. Naucz dziecko krytycznego podejścia do informacji przeczytanych w Sieci.
Wiele dzieci używa Internetu w celu rozwinięcia swoich zainteresowań i rozszerzenia wiedzy potrzebnej w szkole. Mali internauci powinni być jednak świadomi, że nie wszystkie znalezione w Sieci informacje są wiarygodne. Naucz dziecko, że trzeba weryfikować znalezione w Internecie treści, korzystając z innych dostępnych źródeł (encyklopedie, książki, słowniki).

6. Bądź wyrozumiały dla swojego dziecka.
Często zdarza się, że dzieci przypadkowo znajdują się na stronach adresowanych do dorosłych. Bywa, że w obawie przed karą, boją się do tego przyznać. Ważne jest, żeby dziecko Ci ufało i mówiło o tego typu sytuacjach; by wiedziało, że zawsze kiedy poczuje się niezręcznie,coś je zawstydzi lub przestraszy, może się do Ciebie zwrócić.

7. Zgłaszaj nielegalne i szkodliwe treści.
Wszyscy musimy wziąć odpowiedzialność za niewłaściwe czy nielegalne treści w Internecie. Nasze działania w tym względzie pomogąlikwidować np. zjawisko pornografii dziecięcej szerzące się przy użyciu stron internetowych, chatów, e-maila itp. Nielegalne treści można zgłaszać na policję lub do współpracującego z nią punktu kontaktowego ds. zwalczania nielegalnych treści w Internecie – Hotline’u (www.dyzurnet.pl). Hotline kooperuje również z operatorami telekomunikacyjnymi i serwisami internetowymi w celu doprowadzenia do usunięcia nielegalnych materiałów z Sieci.

8. Zapoznaj dziecko z NETYKIETĄ - Kodeksem Dobrego Zachowania w Internecie.
Przypominaj dzieciom o zasadach dobrego wychowania. W każdej dziedzinie naszego życia, podobnie więc w Internecie obowiązują takie reguły: powinno się być miłym, używać odpowiedniego słownictwa itp. (zasady Netykiety znajdziesz na stronie www.sieciaki.pl) Twoje dzieci powinny je poznać (nie wolno czytać nie swoich e-maili, kopiować zastrzeżonych materiałów, itp.).

9. Poznaj sposoby korzystania z Internetu przez Twoje dziecko.
Przyjrzyj się, jak Twoje dziecko korzysta z Internetu, jakie strony lubi oglądać i jak zachowuje się w Sieci. Staraj się poznać znajomych, z którymi dziecko koresponduje za pośrednictwem Internetu. Ustalcie zasady korzystania z Sieci oraz sposoby postępowania w razie nietypowych sytuacji.

10. Pamiętaj, że pozytywne strony Internetu przeważają nad jego negatywnymi stronami.
Internet jest doskonałym źródłem wiedzy, jak również dostarczycielem rozrywki. Pozwól swojemu dziecku w świadomy i bezpieczny sposób w pełni korzystać z oferowanego przez Sieć bogactwa.
źródło: www.dzieckowsieci.pl

Pani Pedagog poleca:

Owce w sieci

Wszystko o prawach dziecka

Nie daj się przemocy: