Pedagog i psycholog SP2
- Szczegóły
- Opublikowano: 06-02-23
- Autor: pedagog szkolny
Harmonogram pracy specjalistów rok szk. 2022/23
|
IMIĘ I NAZWISKO |
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
Pedagog, Doradca zawodowy |
EWA KŁOCZKO |
11.30-13.30 |
7.50-8.50 10.30-13.30 |
09.00-13.30 |
9.45-13.30 |
8.45-13.30 |
Psycholog |
URSZULA RYTWIŃSKA |
08.00-12.00 |
08.00-14.00 |
12.00-15.00 |
09.00-16.00 |
08.00-11.00 |
Pedagog specjalny |
ALICJA JACEWICZ |
09.30-15.00 |
12.00-16.00 |
09.00-13.30 |
08.30-12.30 |
09.00-12.00 |
Rzecznik Praw Pacjenta postanowił odpowiedzieć na sygnały wpływające od nastoletnich pacjentów oddziałów psychiatrii i opracować poradnik dotyczący zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży, rodziców i opiekunów. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z materiałami zamieszczonymi na stronie internetowej: https://liblink.pl/xGiSmZxkjY
Drogi Rodzicu, czy wiesz, co Twoje dziecko robi w Internecie i z jakimi problematycznymi treściami może spotkać się, np. na youtube?
Zachęcamy do zapoznania się z wynikami badań. TUTAJ

jak chronić dziecko przed zagrożeniami cyfrowego świata? Zapraszamy do zapoznania się z broszurą opracowaną przez Fundację Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii "Dzieci w wirtualnej sieci" >>>>>>>>
Dzieci z zaburzeniami psychotycznymi i lękowymi, z depresją i ADHD, z autyzmem i Zespołem Aspergera, z zaburzeniami odżywiania i z problemem tików. Czy je znamy? Czy rozumiemy ich trudności? Czy chcemy i potrafimy im pomóc? - informator >>>>>>>>
Rola pracowników oświaty w promocji zdrowia psychicznego i w zapobieganiom zachowaniom autodestrukcyjnym u młodzieży >>>>>>>>
Zachęcamy do zapoznania się z prezentacją pt.: "Nie ma złych emocji" >>>>>>>>>
Harmonogram pracy specjalistów w SP2- rok szkolny 2021/2022
SPECJALISTA |
IMIĘ I NAZWISKO |
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK
|
doradca zawodowy pedagog realizator Szkoły dla Rodziców |
KŁOCZKO EWA |
8.30-11.30 |
- |
9.00-12.00 |
9.30-14.30 |
- |
psycholog terapeuta Integracji Sensorycznej pedagog specjalny terapeuta pedagogiczny realizator Szkoły dla Rodziców |
OKRĄGŁA JOANNA |
13.00-15.00 |
8.00-10.00 |
12.00-15.00 |
8.00-10.00 |
13.00-15.00 |
pedagog pedagog specjalny |
POPŁAWSKA ANETA |
11.00-14.30 |
8.00-8.45 9.40-14.30 |
8.00-8.45 9.40-14.30 |
11.00-14.30 |
8.00- 8.45 9.40-13.15 |
Prace uczestników szkolnej akcji
"NUDA – NIE, DZIĘKUJĘ!
MÓJ SPOSÓB NA SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU”
- Hanna Łucja Drejer z klasy 6b
KWARANTANNA
- Paweł Sienkiewicz oraz Piotr Sienkiewicz.z klasy 5c
W MOIM DOMU
W moim domu w środku wsi nikt się już nie boi.
Wszyscy razem cieszą się i bawią się do woli:
ganiają się z psami i jeżdżą rowerami.
Gotują obiady, kolacje, śniadania,
w domu rządzi wesoła brygada.
Gramy w warcaby, scrabble, chińczyka.
Gdy komuś się nudzi, idzie i czyta.
U nas w domu nigdy nudy nie ma,
zawsze coś robimy, pomagamy komu trzeba.
W moim lesie na spacerze,
\zawsze spotkam jakieś zwierzę.
Czy to sarna czy to lis, nie wiem, co zobaczę dziś.
Wirus nie jest straszny nam,
gdy do zrobienia tak dużo mam.
- Prace Basi Niewiadomskiej, kl.4a
- Piosenki dla dzieci, młodzieży i rodziców, które być może wywołają uśmiech i pozytywną energię.
Wsparcie w radzeniu sobie z trudnym stanem psychicznym związanym z epidemią koronawirusa w Polsce można otrzymać telefonicznie lub online.
Zdalne konsultacje pedagogiczne
W związku z nadzwyczajną sytuacją, jaką jest szerzenie się koronawirusa i zamknięcie szkół, proponuję wszystkim rodzicom i uczniom zdalne konsultacje pedagogiczne za pomocą komunikatora na e-dzienniku.
Problemy z opanowaniem własnych emocji wobec myśli o zagrożeniu, tęsknota za znajomymi i dotychczasowym życiem...Jak sobie z tym poradzić?
Jeżeli potrzebujecie wsparcia proszę o kontakt - pedagog szkolny Maria Lebiediew –Betiuk
https://pedagogika-specjalna.edu.pl/terapia-pedagogiczna/relaksacja-dla-dzieci-mlodziezy/
Zachęcam rodziców do zapoznania się z pomysłami zabaw z dziećmi w domu. Pod podanym likiem znajdziecie Państwo 100 propozycji, co można robić wspólnie z pociechami w domu podczas izolacji.
https://dziennikbaltycki.pl/100-pomyslow-na-zabawy-z-dziecmi-w-domu-co-robic-z-dziecmi-w-czasie-izolacji-kwarantanna-z-maluchami-poszukaj-pomyslu-dla/ar/c11-14871653
Film edukacyjny wyjaśniający pojęcia związane z koronawirusem
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą zajęć dla rodziców pn. „SZKOŁA DLA RODZICÓW” proponowanych przez szkolnego psychologa i pedagoga. Szczegóły w ulotce.
Rodzicu! Jeżeli masz problemy ze swoim dzieckiem i nie jesteś w stanie sam z nimi poradzić, skontaktuj się z nami już dziś:
Ewa Kłoczko - pedagog
Joanna Okrągła - psycholog
ul. Kościuszki 126, 16 - 400 Suwałki
tel. 87-566-20-40, wew. 14
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
10 RAD DLA RODZICÓW
dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci.
1. Odkrywaj Internet razem z dzieckiem.
Bądź pierwszą osobą, która zapozna dziecko z Internetem. Odkrywajcie wspólnie jego zasoby. Spróbujcie znaleźć strony, które mogą zainteresować Wasze pociechy, a następnie zróbcie listę przyjaznych im stron Jeśli Wasze dziecko sprawniej niż Wy porusza się po Sieci, nie zrażajcie się – poproście, by było Waszym przewodnikiem po wirtualnym świecie.
2. Naucz dziecko podstawowych zasad bezpieczeństwa w Internecie.
Uczul dziecko na niebezpieczeństwa związane z nawiązywaniem nowych znajomości w Internecie. Podkreśl, że nie można ufać osobom poznanym w Sieci, ani też wierzyć we wszystko co o sobie mówią. Ostrzeż dziecko przed ludźmi, którzy mogą chcieć zrobić im krzywdę. Rozmawiaj z dzieckiem o zagrożeniach czyhających w Internecie i sposobach ich unikania.
3. Rozmawiaj z dziećmi o ryzyku umawiania się na spotkania z osobami poznanymi w Sieci.
Dorośli powinni zrozumieć, że dzięki Internetowi dzieci mogą nawiązywać przyjaźnie. Jednakże spotykanie się z nieznajomymi poznanymi w Sieci może okazać się bardzo niebezpieczne. Dzieci muszą mieć świadomość, że mogą spotykać się z nieznajomymi wyłącznie po uzyskanej zgodzie rodziców i zawsze w towarzystwie dorosłych lub przyjaciół.
4. Naucz swoje dziecko ostrożności przy podawaniu swoich prywatnych danych.
Dostęp do wielu stron internetowych przeznaczonych dla najmłodszych wymaga podania prywatnych danych. Ważne jest, aby dziecko wiedziało, że podając takie informacje, zawsze musi zapytać o zgodę swoich rodziców. Dziecko powinno zdawać sobie sprawę z niebezpieczeństw, jakie może przynieść podanie swoich danych osobowych. Ustal z nim, żeby nigdy nie podawało przypadkowym osobom swojego imienia, nazwiska, adresu i numeru telefonu.
5. Naucz dziecko krytycznego podejścia do informacji przeczytanych w Sieci.
Wiele dzieci używa Internetu w celu rozwinięcia swoich zainteresowań i rozszerzenia wiedzy potrzebnej w szkole. Mali internauci powinni być jednak świadomi, że nie wszystkie znalezione w Sieci informacje są wiarygodne. Naucz dziecko, że trzeba weryfikować znalezione w Internecie treści, korzystając z innych dostępnych źródeł (encyklopedie, książki, słowniki).
6. Bądź wyrozumiały dla swojego dziecka.
Często zdarza się, że dzieci przypadkowo znajdują się na stronach adresowanych do dorosłych. Bywa, że w obawie przed karą, boją się do tego przyznać. Ważne jest, żeby dziecko Ci ufało i mówiło o tego typu sytuacjach; by wiedziało, że zawsze kiedy poczuje się niezręcznie,coś je zawstydzi lub przestraszy, może się do Ciebie zwrócić.
7. Zgłaszaj nielegalne i szkodliwe treści.
Wszyscy musimy wziąć odpowiedzialność za niewłaściwe czy nielegalne treści w Internecie. Nasze działania w tym względzie pomogąlikwidować np. zjawisko pornografii dziecięcej szerzące się przy użyciu stron internetowych, chatów, e-maila itp. Nielegalne treści można zgłaszać na policję lub do współpracującego z nią punktu kontaktowego ds. zwalczania nielegalnych treści w Internecie – Hotline’u (www.dyzurnet.pl). Hotline kooperuje również z operatorami telekomunikacyjnymi i serwisami internetowymi w celu doprowadzenia do usunięcia nielegalnych materiałów z Sieci.
8. Zapoznaj dziecko z NETYKIETĄ - Kodeksem Dobrego Zachowania w Internecie.
Przypominaj dzieciom o zasadach dobrego wychowania. W każdej dziedzinie naszego życia, podobnie więc w Internecie obowiązują takie reguły: powinno się być miłym, używać odpowiedniego słownictwa itp. (zasady Netykiety znajdziesz na stronie www.sieciaki.pl) Twoje dzieci powinny je poznać (nie wolno czytać nie swoich e-maili, kopiować zastrzeżonych materiałów, itp.).
9. Poznaj sposoby korzystania z Internetu przez Twoje dziecko.
Przyjrzyj się, jak Twoje dziecko korzysta z Internetu, jakie strony lubi oglądać i jak zachowuje się w Sieci. Staraj się poznać znajomych, z którymi dziecko koresponduje za pośrednictwem Internetu. Ustalcie zasady korzystania z Sieci oraz sposoby postępowania w razie nietypowych sytuacji.
10. Pamiętaj, że pozytywne strony Internetu przeważają nad jego negatywnymi stronami.
Internet jest doskonałym źródłem wiedzy, jak również dostarczycielem rozrywki. Pozwól swojemu dziecku w świadomy i bezpieczny sposób w pełni korzystać z oferowanego przez Sieć bogactwa.
źródło: www.dzieckowsieci.pl
Pani Pedagog poleca:
Owce w sieci: