Nuda? – Nie, dziękuję!

 Prace uczestników szkolnej akcji

 "NUDA – NIE, DZIĘKUJĘ!

MÓJ SPOSÓB NA SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU”

Hanna Łucja Drejer z klasy 6b   Paweł i Piotr Sienkiewicz.z klasy 5c
 

KWARANTANNA

Kwarantanna dni pierwsze -
zaczynam pisać wiersze.
Izolacji dzień dwudziesty -
on-line mamy lekcje i testy.
Koronaferie dni pięćdziesiąte - 
straciłam urodziny dwunaste, nie dziesiąte.
Wirus ziemią już trzy miesiące włada,
czekam, aż w końcu będę rada, 
będę cieszyć się wielce 
czytając w szkolnej bibliotece 
lub siedząc na lekcji z uczniami 
mówiąc: "końmi, nie koniami!"
Zbyt szybko dni te upływają, 
przynajmniej takie wrażenie sprawiają.
Lecz pozwólcie podzielę się sugestią,
że nie tylko moją kwestią 
jest ratowanie naszego kraju, 
nawet w takim dziwnym maju.
Już łączę początek z końcem:
Nie wychodźcie z domu, nawet jeśli świeci słońce!
 

W MOIM DOMU

 W moim domu w środku wsi nikt się już nie boi.
Wszyscy razem cieszą się i bawią się do woli:
ganiają się z psami i jeżdżą rowerami.
Gotują obiady, kolacje, śniadania,
w domu rządzi wesoła brygada.
Gramy w warcaby, scrabble, chińczyka.
Gdy komuś się nudzi, idzie i czyta.
U nas w domu nigdy nudy nie ma,
zawsze coś robimy, pomagamy komu trzeba.

W moim lesie na spacerze,
zawsze spotkam jakieś zwierzę.
Czy to sarna czy to lis, nie wiem, co zobaczę dziś.
Wirus nie jest straszny nam,
gdy do zrobienia tak dużo mam.

 

 

Prace Basi Niewiadomskiej, kl.4a 

Basia Niewiadomska klasa 4a - 1.jpgBasia Niewiadomska klasa 4a -2.jpgBasia Niewiadomska klasa 4a -3.jpgBasia Niewiadomska klasa 4a - 4.jpgBasia Niewiadomska klasa 4a - 5.jpg