Laboratoria Przyszłości

  • Drukuj
plakat laboratoria
 
laboratoria
 
O PROGRAMIE:

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

CEL PROGRAMU:
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka) więcej

WSPARCIE:
Nasza szkoła otrzymała wsparcie w postaci środków finansowych w łącznej wysokości: 180 600 PLN

KOORDYNATOR PROGRAMU W SZKOLE: Ewa Szczesna-Wasilewska

laboratoria2
NOWOCZESNA SZKOŁA
 NOWE WYPOSAŻENIE:
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymały wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.

ZAKUPILIŚMY:
KAMERY: aparat cyfrowy fotograficzny z akcesoriami, statywy z akcesoriami, mikrofon kierunkowy z akcesoriami, Gimbale, blendę fotograficzną, mikrofony dynamiczne z akcesoriami, oprogramowanie do edycji, montażu i tworzenia materiałów video, Greenscreen; 
MIKROKONTROLERY: mikrokontrolery z czujnikami i akcesoriami, stację lutowniczą, Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR) wraz z akcesoriami i oprogramowaniem wspierającym ich funkcjonowanie;
DRUKARKI: zestaw 2 drukarek 3D z biblioteką modeli 3D CORINTH (geometria, chemia, biologia człowieka, fizyka i astronomia), skaner 3D

Zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych laboratorium